Regulamin udzielania pomocy indywidualnej członkom Polskiego Stowarzyszenia Choroby Huntingtona
Obowiązuje od 1 stycznia 2015 roku.
- Stowarzyszenie realizuje cele statutowe z uzyskanych wpłat: odpis 1% z podatku dochodowego, składki członkowskie, darowizny. Pomoc indywidualna udzielana jest z ww. środków finansowych.
- Pomoc indywidualna może być przeznaczona na: zakup sprzętu rehabilitacyjnego i środków higienicznych, dofinansowanie turnusów i zabiegów rehabilitacyjnych, dofinansowanie udziału w konferencjach, szkoleniach, konsultacji specjalistycznych, przejazdów na zabiegi, zakup suplementów diety, leków i innych środków medycznych, likwidację barier architektonicznych w miejscu zamieszkania, organizowanie pomocy pielęgnacyjnej, dofinansowanie szczególnych potrzeb nie ujętych wyżej, a zaakceptowanych przez Komisję rozpatrującą wnioski.
- Co roku na stronie Stowarzyszenia w terminie do 30 listopada będzie publikowana:
- wysokość puli środków finansowych wyodrębnionych z budżetu Stowarzyszenia i przeznaczonych na pomoc indywidualną w roku następnym.
- maksymalna kwota pomocy przyznawana Członkom (rodzinie) pozostającym we wspólnym gospodarstwie domowym
- Z pomocy Stowarzyszenia korzystać mogą jego Członkowie oraz ich rodziny pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym, a także prawni opiekunowie i ich podopieczni dotknięci chorobą Huntingtona.
- Pomoc udzielana jest Członkom Stowarzyszenia, którzy:
- należą do Stowarzyszenia minimum 2 lata,
- nie zalegają z płatnością składek członkowskich i innych zobowiązań wobec Stowarzyszenia.
- W celu uzyskania pomocy należy złożyć wniosek na piśmie do Zarządu Stowarzyszenia, który przekaże go Komisji ds. Udzielania Pomocy. Formularz wniosku stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
- Wnioski o pomoc rozpatruje Komisja ds. Udzielania Pomocy. W skład Komisji wchodzą: Prezes i Skarbnik Zarządu oraz Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
- Wnioski rozpatrywane będą najpóźniej w ciągu jednego miesiąca od daty wpłynięcia. W razie potrzeby, Wnioskodawca może zostać poproszony o dodatkowe dokumenty w celu weryfikacji wniosku. W takiej sytuacji czas rozpatrzenia wniosku może ulec wydłużeniu.
- Komisja po rozpatrzeniu wniosku poinformuje wnioskodawcę na piśmie o podjętej decyzji, wysokości przyznanej pomocy lub odmowy udzielenia pomocy.
- Pomoc udzielana jest nie wcześniej niż po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku przez Komisję.
- Stowarzyszenie sfinansuje cel określony we wniosku i przekaże środki finansowe na konto sprzedającego towar lub usługę po wystawieniu faktury VAT lub rachunku na Stowarzyszenie ze wskazaniem osoby, na rzecz której udzielana jest pomoc.
- Pomoc nie jest udzielana w formie pożyczek pieniężnych ani wcześniejszych wpłat na konto wnioskodawcy. Przyznanie pomocy indywidualnej nie jest obligatoryjne.
- W przypadku podania nieprawdziwych danych lub wykorzystania przyznanego dofinansowania niezgodnie ze złożonym wnioskiem, decyzja o przyznaniu zostanie cofnięta, a wypłacone środki podlegać będą zwrotowi na konto Stowarzyszenia.
Załącznik: Wniosek o udzielenie pomocy
Procedura udzielania pomocy w praktyce:
- Zapoznaj się z Regulaminem
- Wydrukuj i wypełnij dokładnie wniosek
- Prześlij wniosek do biura Stowarzyszenia
- Upewnij się, że wniosek dotarł do adresata
- Poczekaj na odpowiedź